Art Calendar, 12. July 2022
THE FINAL BID by Michael Pinsky
Chair Wanted! Draiflessen Collection
30.10.2022–26.02.2023
Also to be seen by Michael Pinsky:
POLLUTION PODS
© Draiflessen Collection, Mettingen, photo: Henning Rogge
Your chair can become part of an art project!
For the exhibition THE FINAL BID by British artist Michael Pinsky, the Draiflessen Collection would like to borrow chairs that are no longer needed to create a moving sculpture in the museum. In return, the museum will try to sell your chair, with all proceeds going to you or donated to a charitable project.
Any chair can apply. Please send an email with:
Photo of the chair and optionally the history of the chair
by 31.07.2022 to: finalbid@draiflessen.com
Or: Present the chair in person at the Draiflessen Collection Museum on the dates:
27/07, 17/08 or 03/09/2022, each between 11am and 5pm.
For further information please visit draiflessen.com
Draiflessen Collection
Georgstr. 18, D-49497 Mettingen
-------
Ihr Stuhl kann Teil eines Kunstprojekts werden!
Für die Ausstellung THE FINAL BID des britischen Künstlers Michael Pinsky, möchte die Draiflessen Collection nicht mehr benötigte Stühle ausleihen, um im Museum eine bewegte Skulptur zu schaffen. Im Gegenzug wird das Museum versuchen, Ihren Stuhl zu verkaufen, wobei der gesamte Erlös an Sie geht oder für ein gemeinnütziges Projekt gespendet werden kann.
Jeder Stuhl kann sich bewerben. Bitte senden Sie eine E-Mail mit:
Foto des Stuhls und
optional der Geschichte des Stuhls
Bis zum 31.07.2022 an: finalbid@draiflessen.com
Oder: Stellen Sie den Stuhl persönlich im Museum Draiflessen Collection vor an den Terminen:
27.07., 17.08. oder 03.09.2022, jeweils zwischen 11 und 17 Uhr.
Zu weiteren Informationen besuchen Sie bitte draiflessen.com
Draiflessen Collection
Georgstr. 18, D-49497 Mettingen
Michael Pinsky, Concept Sketch (The Final Bid), 2022, © Michael Pinsky, Courtesy the artist
With THE FINAL BID, British artist Michael Pinsky wants to draw attention to sustainability. Michael Pinsky wants to invite people to break through the never-ending flow of new goods. In doing so, he has chosen the iconic object of the chair. The artist believes that people also have too many chairs and basically only need one chair.
The museum becomes a sales platform
He will turn the museum into a sales platform and call on people to bring chairs they no longer need to the museum. On the exhibition floor, they will become part of a moving installation that will dissolve at the end.
The artwork
THE FINAL BID plays with the idea of collecting artefacts and the appreciation they gain when placed in a museum context. In the tradition of the readymade, they are momentarily torn from their functional use and become a sculpture to be contemplated rather than just pieces of furniture to be sat on. After purchase, however, they return to their former use.
----
Der britische Künstler Michael Pinsky möchte mit THE FINAL BID auf Nachhaltigkeit hinweisen. Michael Pinsky möchte die Menschen einladen, den nicht abreißenden Strom neuer Waren zu durchbrechen. Dabei hat er sich für das ikonische Objekt des Stuhles entschieden. Der Künstler meint, dass Menschen auch zu viele Stühle haben und im Grunde genommen nur einen Stuhl benötigen.
Das Museum wird Verkaufsplattform
Er wird das Museum in eine Verkaufsplattform verwandeln und aufrufen, nicht mehr benötigte Stühle ins Museum zu bringen. Auf der Ausstellungsfläche werden sie Teil einer bewegten Installation, die sich am Ende wieder auflöst.
Das Kunstwerk
THE FINAL BID spielt mit der Idee des Sammelns von Artefakten und der Aufwertung, die sie gewinnen, wenn sie in einen musealen Kontext gestellt werden. In der Tradition des Readymade werden sie für einen Moment aus ihrer funktionalen Verwendung gerissen und zu einer Skulptur, die betrachtet werden soll, anstatt nur Möbelstücke zu sein, auf denen man sitzt. Nach dem Kauf kehren sie jedoch zu ihrer früheren Verwendung zurück.
Michael Pinsky, Concept Sketch (The Final Bid), 2022, © Michael Pinsky, Courtesy the artist
POLLUTION PODS
The outdoor area of the Draiflessen Collection will also feature Michael Pinsky's POLLUTION PODS. This installation simulates the air and climate conditions of different places around the world in five interconnected domes. Visitors walk through the clear air of Norway, smell the diesel-powered London taxis and experience first-hand the pollution of smog in the cities of New Delhi, Beijing and São Paulo. Air pollution becomes physically tangible in an intensity. The installation has already caused a sensation internationally and has been presented in Trondheim, Norway, London, Vancouver, Madrid and New York, among other places.
------
POLLUTION PODS
Im Außenbereich der Draiflessen Collection wird außerdem Michael Pinsky’s POLLUTION PODS zu sehen sein. Diese Installation simuliert in fünf miteinander verbundenen Kuppeln die Luft- und Klimabedingungen verschiedener Orte der Welt. Die Besucher*innen durchwandern die klare Luft Norwegens, riechen die dieselbetriebenen Londoner Taxen und erfahren die Belastung durch Smog in den Städten Neu-Delhi, Peking und São Paulo am eigenen Leib. Luftverschmutzung wird in einer Intensität körperlich erfahrbar. Die Installation hat bereits international für Aufsehen gesorgt und wurde unter anderem im norwegischen Trondheim, in London, Vancouver, Madrid und New York präsentiert.
Michael Pinsky, Pollution Pods, Melbourne 2019, © Michael Pinsky, Courtesy the artist, photo: Michael Pinsky
Michael Pinsky, Pollution Pods, Norway 2017, © Michael Pinsky, Courtesy the artist, photo: Thor Nielsen / NTNU
The artist
British artist Michael Pinsky (* 1967) explores in his work the geopolitical influence of humans on their environment. In doing so, he wants to question the status quo and relies on participation in his artworks.
According to the artist, however, he is not interested in pointing the finger, but in developing a dialogue and joint solution-oriented action.
Pinsky's works have been shown at the Tate Britain and the Victoria and Albert Museum, London, the Museum of Contemporary Art Chengdu, the Centre for Contemporary Arts, Glasgow, the Kunstmuseum Bonn, the Liverpool Biennial of Contemporary Art, the Armory Center for the Arts in Pasadena and the International Architecture Biennale Rotterdam, among others.
-----
Der Künstler
Der britische Künstler Michael Pinsky (* 1967) untersucht in seinen Arbeiten die geopolitische Einflussnahme des Menschen auf sein Umfeld. Dabei möchte er den Status quo infrage stellen und setzt bei seinen Kunstwerken auf Beteiligung.
Dem Künstler geht es nach eigenen Angaben aber nicht um den erhobenen Zeigefinger, sondern um die Entwicklung eines Dialogs und eines gemeinsamen lösungsorientierten Handelns.
Pinskys Arbeiten wurden unter anderem in der Tate Britain und im Victoria and Albert Museum, London, im Museum of Contemporary Art Chengdu, im Centre for Contemporary Arts, Glasgow, im Kunstmuseum Bonn, auf der Liverpool Biennial of Contemporary Art, im Armory Center for the Arts in Pasadena sowie auf der International Architecture Biennale Rotterdam gezeigt.
Michael Pinsky, 2021, Courtesy the artist, photo: Sophie Mitchell
ALETHEA MAGAZINE
12 July Francesca Morelli recommends:
Art Calendar - 3 July 2022
Olafur Eliasson at
Palazzo Strozzi
22 September 2022 - 22 January 2023. The Fondazione Palazzo Strozzi in Florence announces a solo exhibition by international artist Olafur Eliasson. This exhibition will be the Icelandic-Danish artist's most extensive exhibition in Italy to date. Since 2006, the Palazzo has been the seat of the Fondazione Palazzo Strozzi di Firenze, an independent public-private cultural foundation. It regularly hosts exhibitions of Italian and international art.
Olafur Eliasson
Dimmable Firefly Double Polyhedron Sphere Experiment, 2020 - Photo: Jens Ziehe
Courtesy of of the artist; neugerriemschneider, Berlin; Tanya Bonakdar Gallery, New York
© 2020 Olafur Eliasson
10 July 2022 Fashion / Art
Maison Valentino The Beginning Haute Couture FW 22 23 - 8 July 2022, Spanish Steps in Rome. "Beauty comes from harmony" says Pierpaolo Piccioli, referring also to the harmony of society. The magic hour began when the sun set on the Spanish Steps on 8 July 2022, bathing the houses in a golden light. Valentino beings strode down the Spanish Steps and went to the historic Valentino Atelier in Piazza Mignanelli. The concept: Pierpaolo Piccioli wants to bring the people and ideas that were once on the margins into focus, to make them protagonists. An idea that expands the spectrum of beauty.
©Courtesy of Valentino
Düsseldorf - 6 July 2022
Open Call - INVICTUS GAMES DÜSSELDORF 2023 is looking for volunteers!!! "A HOME FOR RESPECT."
Volunteers are an integral part of the Invictus Games. They are there to welcome all guests and athletes on site and help them find their way around the Merkur Arena and Düsseldorf and feel welcome. They accompany the teams throughout the Games, whether in shuttle buses, in the catering team or during the competitions.
©IG23 Harry Duke of Sussex
ALETHEA MAGAZINE
VILLA ALETHEA /
ALETHEA GALLERY
Kundenservice
Mon - Fri: 10 - 19 h
Phone/Tel: 0049 173 280 1001
Email: cm@ateliersignoria.com
Stiftsplatz 11, 40213 Düsseldorf - Rheinpromenade - Germany
c/o ©Atelier Signoria GmbH (2021) - HRB 76981 - USt-Id.Nr: DE 306304533